Thursday 10 April 2014

Andainya Aku Pergi Dulu

Malam sabtu baru ni ibu ada tertengok satu drama ni. Tajuk dia "Andainya Aku Pergi Dulu". Cerita dia bolehnya, nak kata seronok sangat taklah, biasalah drama melayu. Yang nak dijadikan cerita tu ada satu scene tu husband n wife ni ada nyanyi lagu dari kumpulan yang memang popularlah dulu sampai sekarang. Nama kumpulan tu Allycats. Dia nyanyi cam ni "Andai aku pergi dulu sebelum mu, janganlah kau bersedih hati". Yang sebenarnya lagu ni ada kenangan dalam hidup abah dengan ibu. Masa zaman bercinta dulu. Dah la minggu lepas abah tak ada seminggu. Terus ibu teringat kat abah sebab abah pernah nanyi lagu ni, tapi abah nyanyi macam main-mainlah. Tapi ibu masih ingat sampai sekarang sebab kadang-kadang kalau terdengar lagu ni mesti abah ikut nyanyi. Kenangan.

Andainya aku pergi dulu sebelummu
Janganlah kau bersedih hati
Andainya aku tiada lagi di sisimu
Janganlah kau memencil diri
Bayangkanlah masa-masa bahagia
Semasa engkau dan aku
Bermesra di langit biru
Di waktu kasih berpadu

Andainya engkau pergi dulu sebelumku
Mestikah aku hidup melara
Andainya engkau tiada lagi di sisiku
Mestikah aku kecewa
Ku percaya kau selalu di sisiku
Walaupun jasadmu tiada
Walau di mana kau berada
Kasihku takkan berubah
Di pohon cemara ku ukirkan kata cinta
Bulan tersenyum dan bersinar
Berguguran daun jatuh lembut ke rambutmu
Meraikan suasana indah
Di sini ku berjanji disaksi rembulan
Andainya ku pergi dulu
Jikalau ku pergi dulu
Ku nantimu di pintu syurga
 
Nilah pelakon drama tu

Ni dah ending. Happy ever after


 

No comments:

Post a Comment