Friday 28 March 2014

Rumah Kita

Dah sebulan kita berpindah ke rumah baru. Rumah sendiri. Tapi baru hari ni ibu berkesempatan bercerita dalam ni. Sibuk dengan kerja. Abang long dengan abang ngah masa mula-mula pindah tu biasalah dok teringat kat kawan-kawan lama. Ibu pun rasa sedih juga sebab dah lama ibu dok kat kuarters ni. Dari mula-mula kawin lagi. Dah 9 thn. Memang banyak kenangan kat situ. Tapi nak buat macam mana kan, kita pun nak ada rumah sendiri. Hujung minggu ja mesti kita pi rumah lama. Sebab abang-abang nak pi main. Nasib baik dekat bolehlah pi. Kalau jauh memang ibu tak pi dah. Ibu tak mau bercerita panjang. Kita layan jalah gambar.

Barang-barang kita dah masuk dalam lori. Kita pos barang dulu. Masa ni kita tak pindah betul-betul lagi.
 
Gambar kenangan Dhia kat kuarters MRSM.

Inilah rumah kita.
 
Dapur tempat kegemaran ibu. Atas tu sebelum ibu kemas. Bawah dah siap kemas. Rasa tak sabar nak masak.
 
 

Gambar atas tu masa dalam pembinaan. Dah siap, nilah tempat ibu sidai baju dan nanti bila ada rezeki abah nak buat store untuk simpan barang-barang yang tak digunakan.

Bersepah kan barang-barang kita masa mula-mula pindah. Dah siap kemas, nampak kemas dan lapang. Kosong ja ruang tamu. Nanti ada rezeki kita beli barang sikit-sikit.

Seronoknya sebab ibu dapat simpan barang-barang ibu. Banyak juga tupperware ibu.

Bilik ibu dengan abah. Boleh tangkap gambar dinding ja sebab yang lain bersepah lagi.
 
Bilik abang long. Cantik warna yang abang long pilih. Anak-anak ibu dah besar semua pakat nak pilih warna sendiri.

Bilik abang ngah. Ibu pun suka warna ni.
 
Apa-apa pun kita mesti ucap terima kasih kat abah, sebab abahlah yang bersusah payah mengecat semua warna dalam rumah kita. Sayang abah.


No comments:

Post a Comment